Somistus ja stailaus

Visuaalisen markkinoinnin tehtävä on herättää huomiota ja lisätä myyntiä. Kivijalka myymälät ovat nyt murrosvaiheessa ja on uskallettava siirtyä visuaalisessa viestinnässä seuraavalle tasolle, mikä tarkoittaa myös perinteisen tilasuunnittelun haastamista. Tämän päivän visuaalisesti yltäkylläisessä maailmassa ei enään riitä perinteiset esillepanot, nyt tarvitaan rohkeutta, ideoita ja uudenlaista näkemystä. Ammattitaitoisella suunnittelulla taataan, että näyteikkunat ovat houkuttelevia, esillepanot myyviä ja ajankohtaisia, sekä koko myymälämiljöö tarjoaa elämyksiä asiakkaille. Eikä pidä unohtaa sosiaalista mediaa, joka on iso osa markkinointia. Sinne laitetaan tietoa uutuuksista, kampanjoista ja tarjouksista. On siis tärkeä varmistaa, että sosiaalisen median sisältö on yhteneväinen myymälän visuaalisen markkinoinnin kanssa.

Visualisti on usein osana kuvaustiimiä ja toimii stailaajana kuvauksissa, joissa kuvataan yrityksen tuotekuvia, kun tarvitaan houkuttelevia esillepanoja esimerkiksi esitteisiin, sosiaaliseen mediaan ja verkkokauppaan. Visualisti toimii myös stailaajana erilaisissa lehtikuvauksissa.

Visualisti kannattaa myös ottaa mukaan osaksi tiimiä, joka suunnittelee ja toteuttaa yrityksen asiakastapahtumia, pr -tilaisuuksia ja messuosastoja. Visualisti osaa luoda tapahtumatilaan oikeanlaisen tunnelman, mikä on erittäin suuressa osassa onnistuneen tapahtuman toteutumisessa. Onnistuneella tapahtumalla pystytään luomaan elämyksellisiä kokemuksia asiakkaille.

Koetko tarvitsevasi apua houkuttelevien esillepanojen tai tunnelmallisen tapahtumatilan luomisessa?
Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä elämyksiä asiakkaillesi.